lørdag den 27. august 2011

Folketingsvalg 2011 - backstage part I

Nå, så va hun lige missing in action i en måned.

Først blev det sommerferie og efter ferien kom der en lidt deprimerende periode med noget vrøvl på arbejdet. Sådan lidt basic stress og hverdagen der skulle hænge sammen alligevel. Stopper det aldrig!?

Jeg synes bare aldrig der er et roligt øjeblik hvor vi kan læne os tilbage og nyde. Men det er måske heller ikke muligt med to små børn!? Jeg ved det ikke, som sagt - rookie her!

Men så blev udskrevet folketingsvalg og det betyder nonstop arbejde for mig de næste 3 uger.

Det betyder overarbejde, ekstra vagter, deadlines og en meget meget koncentreret arbejdsindsats.

Måske tror du at valget handler om valgplakater, debatter og meningsmålinger. Nop!
Hvad det handler om er at få registeret Danmarks befolkning så de kan stemme. Og stemme det rigtige sted. Og få valgkort ud og i det hele taget sørget for at der også er et sted at stemme.

Det er nemlig det demokrati handler om. Og det er det jeg skal lave de næste 3 uger.

Det hele startede i går kl 11 med valgudskrivelse.
Kl. 12 holdte vi det første møde i sekretariatsgruppen .
Kl. 13.20 holdte vi møde i teamet og fik lavet en hurtig planlægning af opgaver, ink. de første deadlines.
Kl 13.30 skulle jeg have været gået hjem.
Kl 16.00 gik jeg rent faktisk hjem.

Så tog jeg i Kvickly og købte nem mad til de næste dage (til wok, kødsovs og hjemmelavet pizza ) og lidt is så jeg vidste at bornholmeren ville tilgive mig de næste par dage.

I dag stod den på arbejde igen så vi kan nå første deadline som er i morgen. Var på arbejdet i 4 timer. I morgen tager min kollega over.

Jeg synes valg er fantastisk spændende. Det er demokratiet i fuld fire spring. Og især når man er med backstage.

Men hvis jeg kan nå det (orker) er det meningen at jeg vil prøve at få skrevet lidt om hvordan valget også forgår. Den forberedelse som man ellers aldrig høre om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar